با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

تلاوت‌های ذهنی یک خود نسل سوخته‌بین
با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

تلاوت‌های ذهنی یک خود نسل سوخته‌بین

از کجا می‌آید این آوای دوست؟

این قطعه؛ محبوب‌ترین موسیقی بی‌کلامی است که دارم.

دونوازی سه‌تار و گیتار

اصلاً به خاطر این، عاشق سه‌تار شدم و رفتم دنبال این‌که اصولاً سه‌تار و تار چه فرقی با هم دارند که در آخر به خریدن یک سه‌تار ختم شد.
از توی یک وبلاگ پیدایش کردم. مذمت کرده بود که چرا خارجی (ریچارد برومندان)، ساز ایرانی می‌زند و ایرانی (آزاده دادور)، ساز خارجی و خودباختگی تا کجا؟!
گذاشتم پشت وب‌خوانی پخش شود. گرم مطالعه بودم که تمام شد. سکوت. احساس کردم که باید دوباره گوش بدهم. دوباره دکمه پخش را زدم و هنوز این دوباره ادامه دارد.
می گویند سه‌تار برای یک نفر، زیاد و برای دو نفر، کم است. و باز گفته‌اند که سه‌تار؛ ساز تنهایی است. صدای سه‌تار در این قطعه مانند لطفی است که ناگهانی به آدم می‌شود.

نظرات 7 + ارسال نظر
marzi دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 03:35

ﻗﺸﻨﮓ ﺑﻮﺩ. ﻣﺮﺳﻲ

meha دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 17:18

سه تار ساز افسونه
افسون و افسانه
باید تار ها رو لمس کنی. باید بزنی تا بفهمی از کجا می آید این آوای دوست . . .

رویا دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 18:34 http://carrera.persianblog.ir/

گفته بودم عاشق این لینکایم که میذاری؟!
من خودم هیچوقت نفهمیدم از چه مدل آهنگی خوشم میاد،ولی چیزایی که شما میذاری رو دوست دارم...

نظر لطف شماست.

آرامش سه‌شنبه 20 فروردین 1392 ساعت 07:24

سلام؛

نالد به حال زار من امشب سه تار من
این مایه ی تسلی شب های تارمن

ای دل ز دوستان وفادار روزگار
جز ساز من نبود کسی سازگار من

در گوشه ی غمی که فراموش عالمی ست
من غمگسار سازم و او غمگسار من

اشک است جویبار من و ناله ی سه تار
شب تا سحر ترانه ی این جویبار من

رضا.م یکشنبه 25 فروردین 1392 ساعت 13:26 http://vibreh.persianblog.ir

سلام ..اول این خبر زلزله رو که شنیدم خیلی ناراحت شدم ..خودمم جنوبی هستم ...از بختیاری ها ..
خیلی وقته وبتو می خونم ..خاموش ..اگه بگم همه نوشته هاتو یه روز نشستم خوندم ..حالم خوب نبود ..با موبایل در جستجوی خیام به این شعر رسیدم که با ماهرخی و به اینجا ...

سه تار ..به قول خودت ساز تنهایی ..واسه همینم همیشه دنبال اهنگ های بی کلام سه تار هستم ...

یه اهنگ دیگه از تلفیقی سه تار با گیتار رو دارم ..گفتم بهت بدم شاید خوشت بیاد ...چه میدونم شایدم نیاد ...اما تقدیمش می کنم به خود جنوبیت !


http://s3.picofile.com/file/7725410535/setar_gitar.mp3.html

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 11:26

البته گفته اند
سه تار برای یک نفر زیاد برای دو نفر کم است حضرت آقا
به کم و زیاد داخل این مفهوم دقت کنید و وصلش کنید به صدای این ساز

بله، درست می‌فرمایید.
اصلاح شد.

صبح جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 22:34

اون جمله معروف "سه تار برای یک نفر زیاد برای دو نفر کم است " از استاد بزرگ و بی همتای موسیقی ایران استاد ابوالحسن خان صبا ست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد