با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

تلاوت‌های ذهنی یک خود نسل سوخته‌بین
با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

تلاوت‌های ذهنی یک خود نسل سوخته‌بین

چه بسیار خون در عدم خورده باشم

امروز، بعد از پانزده سال، سر خاکش گریه‌ام گرفت.
پس از یک ماه غیبت، اولین پنج‌شنبه‌ی سال جدید، رفتم زیارت اهل قبور که هم فاتحه‌ای بخوانم و هم سال نو را به‌شان تبریک بگویم. آفتاب دل‌چسبی توی سینه‌ی قبرستان پهن شده بود. سر مزارش که رسیدم، نشستم. یاد اوّلین عید سال بعد از مرگش افتادم. چشمانم گرم شد و نتوانستم جلوی خودم را بگیرم. صورتم را میان دستانم پنهان کردم. جلوی سیل را می‌توان گرفت ولی اشک را نه. هم‌آن جا روی سنگش نشستم و آرام و بی‌صدا، اشک ‌ریختم. گورستان، شلوغ بود. دو سه آشنا رد می‌شدند، حالم را که دیدند، از دور سلامی کردند و نزدیک نشدند. نتوانستم. نتوانستم یک دل سیر گریه کنم. خودم را جمع کردم و پا شدم.

دی ماه سال 1374، برای اولین و آخرین بار، به مدارس، تعطیلات زمستانی دادند. او هم که تازه رفته بود کلاس اوّل. داشتم می‌بردمش خانه‌ی دوستش. آن روزها، تبلیغ موزیکال «دل‌پذیر» گل کرده بود. دست هم را گرفته بودیم و شاد و سرخوش می‌خواندیم:
«می‌خوام سالاد درست کنم
سالاد چیه؟
الویه...»
می‌خواندیم و می‌خندیدیم.
دیگر ندیدمش تا... یک ماه بعد، خبرش را آوردند که توی تصادف کشته شده.

از خاک‌ستان که بیرون آمدم، هنوز گریه هم‌راهم بود.

پی‌نوشت: آن گریه را که سر دلم مانده بود، نصفِ شبی، پای رایانه، تمام کردم.
نظرات 4 + ارسال نظر
سیب جمعه 5 فروردین 1390 ساعت 09:47 http://sibeleila.persianblog.ir

دلنازک شده ای داداشی
الهی
خدای من متوجه هستی چه اتفاقی برات افتاده؟
تغییر کرده ای

آره تغییر کرده ام،
غیرقابل تحمل تر شده ام.

تو جمعه 5 فروردین 1390 ساعت 19:55 http://www.chasbandegihaye-roohe-ma.blogsky.com

گریه خوبه...

گریه کردم
گریه بر داغ دلم مرهم نشد.

تو شنبه 6 فروردین 1390 ساعت 01:28 http://www.chasbandegihaye-roohe-ma.blogsky.com

داغ همیشه داغه...مرهم نداره...اما گریه خوبه...

سیب شنبه 6 فروردین 1390 ساعت 07:41 http://sibeleila.persianblog.ir

اینکه بیرون چه خبره رو ول کن
اون توی دلت ته ته های دلت یه خبرایی شده
آروم میشی نگران نباش
دوره داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد