با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

تلاوت‌های ذهنی یک خود نسل سوخته‌بین
با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

تلاوت‌های ذهنی یک خود نسل سوخته‌بین

گل، شگفت‌انگیز بود

کم‌تر علاقه‌مند موسیقی پاپ ایرانی است که در بدصدا بودن حسن شماعی‌زاده تردیدی داشته باشد.اما به مصداق حکم «عیب مِی جمله بگفتی، هنرش نیز بگو» باید اعتراف کرد که او علاوه بر قابلیت‌های آهنگ‌سازی‌اش که ترانه‌های خاطره‌انگیزی را در حافظه جمعی‌مان ثبت کرده، شعرشناس توانایی نیز هست. معمولاً با ذوق و سلیقه خاص به خود، اشعار لطیف و زیبایی برای خواندن انتخاب می‌کند که همیشه حسرت می‌خورم حیف این ترانه‌ها که با صدای او حرام می‌شود و کاش خواننده خوش‌صدای جویای نامی پیدا شده و کاورشان کند.
به درخواست دوستی کج‌سلیقه! فول آلبوم حسن شماعی‌زاده را دانلود کردم و گذرا گوش دادم. به ترانه‌های قشنگی به ویژه قدیمی‌هایش برخوردم که نقطه قوّت آن‌ها، اشعار گرم و «مثبت» عاشقانه‌ای بود که از زاویه دید نویی با عامیانه‌ترین کلمات و ساده‌ترین جملات از عشق؛ این تکرارشونده‌ترین مضمون اشعار همه اعصار حرف می‌زد.
ترانه زیر که اسم شناسنامه‌ایش «گل» است و من سرِ خود گذاشته‌ام «گل، شگفت‌انگیز بود» یکی از آن‌هاست. شعری سرشار از احساس و تغزّل به صورت محاوره و اعتراف عاشقانه. به نظرم آهنگ و کلام این ترانه آن قدر شنیدنی است که به تحمّل صدای نابه‌هنجار شماعی‌زاده بیرزد.
این ایّام، روز و شب، پیاده و سواره، وقت و بی‌وقت، جا و نابه‌جا، با خودم زمزمه می‌کنم:
گل، شگفت‌انگیز بود.

دانلود ترانه «گل، شگفت‌انگیز بود» با صدای حسن شماعی‌زاده

بعدنوشت: قویاً تکذیب می‌کنم. هیچ خبری نشده!

نظرات 2 + ارسال نظر
مقداد دوشنبه 18 مرداد 1389 ساعت 03:18 http://www.mosalmaneaghlgara.blogsky.com/

اتفاقی تو آپ های بلاگ اسکای دیدم.بی هدف باز کردم.
حوصله خواندن مطلب بیش از ۱۴۰ کارکتر ندارم ولی تمام مطالبتان را خواندم از مینی مال ها تا مطالب طولانی
غیر از منصف بودنتان قلمتان هم روان بود.
جذب شدم
لذت بردم
حقیقتی را در آن ها دیدم مخصوصا دو سه مطلب اخیر
کاش من هم می توانستم بنویسم.
کاش.

اتفاقاً من هم مانند شما حوصله طولانی خوانی رو ندارم و به همین دلیل برای خوانده شدن تصمیم به کوتاه نویسی گرفتم. (و البته تنبلی داتی هم همکاری کرد!)
مطالب طولانی هم مربوط میشه به گرم شدن قلم و فائق شدن بر تنبلی و بهانه های همیشگی.
البته در ادامه اولویت با کوتاه نوشته ها خواهد بود.

غزلک دوشنبه 18 مرداد 1389 ساعت 10:36 http://golemamgoli.blogsky.com

طولانی ها رو هم خوندم!!

ضمناً از شما تکذیب کردن، از مخاطبان باور نکردن !!! :))

این شماعی زاده همونه که یه دختر داشت که شاه نداشت، دخترش صورتی داشت که ماه نداشت، و در آخر از خوشگلی تا نداشت؟؟؟؟؟؟ :))

ممنون که روده درازی ها را تحمل می کنید.
آره همونه. ولی احتمالا به باباش نرفته!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد