با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

تلاوت‌های ذهنی یک خود نسل سوخته‌بین
با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

تلاوت‌های ذهنی یک خود نسل سوخته‌بین

بگو به زنان

مورد زنان پیغمبر در کتاب دین هم جالب است. این همه موضوع مهم در صدر اسلام هست که خدا در قرآن از کنارشان گذشته ولی درباره‌ی همسران محمد، چند باری صحبت کرده و حکم خاص داده است.
مثلاً حفظ فرج و زینت که علما، قاعده‌ی حجاب عمومی را از آن استخراج کرده‌اند و از همه جالب‌تر این که آنان را از ازدواج بعد از فوت پیامبر نهی کرده است.
واقعاً این مساله چه‌قدر مهم و حیاتی و فراگیر بوده که لازم بوده توی قرآن بیاید؟

نظرات 3 + ارسال نظر
محمدرضاباقی زاده یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 20:48

با سلام . برخی آیات قرآن به سبب مسایلی که در آن زمان رخ می داده مرتبط است و باید به تفاسیر رجوع شود . در ضمن کدام مساله مهم بوده که خدا بیان نکرده ولی از سوی شما مهم تلقی می شود ؟ لطفا ذکر کنید .

فعلا به همین بیان شده‌ها بپردازیم.
ازدواج مجدد زنان پیامبر، مساله چند نفر بوده؟

محمد پیرو دوشنبه 19 آبان 1393 ساعت 12:58

آیه مورد نظرت اینه ؟
یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا کنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.»
این که خیلی فراگیره ، ولی ترتیب رو خداوند رعایت کرده ، میگه این قضیه امر به معروف رو اول از اتاق خواب خودت بگو بعد خانه خودت بعد کل جامعه مسلمین .

نه، منع ازدواج مجدد پس از فوت نبی.

محمد پیرو شنبه 24 آبان 1393 ساعت 19:19

حکم سیاسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد